Saturday, September 4, 2010

'Thank You Card'

I made this 'Thank You Card' for a friend of mine. I love sending or giving cards to my friends and family; I think it is important to show them how much I appreciate them. And ... obviously a handmade card is even more special. I first used two pieces of bright, colourful paper to cover the front.

I stamped the sentiment 'Thank you for lifting my spirits' on a strip of white cardstock and placed it across the card.

Using a piece of 7 cm x 7 cm of the same doublesided paper I cut a square like this:
I folded each corner into the middle and attached a brad in the middle to hold the pinwheel together.

I cut some very thin strips of paper and curled them around a little paint brush. Using Helmar Glue I stuck them on at the bottom of the card:

Done!

7 comments:

Angèle said...

Hij is prachtig Ingeborg! Ik hou van sterke patronen en kleuren!

Groetjes, Angèle

Hanneke said...

Hij is leuk Ingeborg!! Toevallig heb ik van het weekend voor het eerst een pinwheel gemaakt!!!!

Ilonka said...

leuk Ingeborg en niet meer zeggen dat je beginner bent he?
xxx

Hilde said...

Mooi! Zelf hou ik absoluut niet van kaartjes maken maar ik vind deze wel erg fleurig!

Groetjes Hilde

Gwendolyn said...

Wow wat een geweldige kaart en wat een leuk idee!

Liefs Gwendolyn

Marga said...

Wat een ontzettend leuke vrolijke kaart! Dank je wel voor de uitleg, die ga ik vast en zeker een keer gebruiken!
Ik ben maar gelijk volger geworden want ik zie zoveel leuke dingen op je blog, daar ga ik eens op mijn gemak voor zitten van de week :)

Ria said...

kleurig, fleurig, vrolijk!! Ik word er wel happy van!!